UGC, sponsored en nofollow zijn Link attributen. Link attribuen zijn tags die je aan je links kunt meegeven als extra informatie.
Het is goed te weten welke er zijn en wat deze betekenen voor je link-strategie. Want, dit heeft gevolgen voor je autoriteit in de ogen van Google. En verkeerd of oneigenlijk gebruik kan “gestraft” worden.
Wat betekent sponsored?
De naam zegt het al. Met sponsored geef je aan dat het om een gesponsorde link gaat. Je geeft hiermee aan bij Google dat het om een betaalde of gesponsorde link gaat.
Wat betekent UGC?
UGC Betekent User Gererated Content. Ofwel, content die door gebruikers is gegenereerd. Denk hierbij aan social media. Hierbij heb je dus meer te maken, wanneer er links worden geplaatst in een forum oid..
Wat betekent nofollow?
Nofollow betekent niet volgen. En je gebruikt het wanneer de andere kenmerken niet van toepassing zijn.
Voor alledrie deze link-atttributen geldt, dat ze over het algemeen niet gebruikt worden voor rangschikking, crawlen en indexeren.
Link attributen maken onderdeel uit van je linkbuilding strategie. En zijn daarmee deel van je SEO-strategie. Ook als je affiliate marketeer bent, is het handig te weten hoe dit werkt. Zodat jij de juiste links plaatst in je affiliate website.