SEO en affiliate marketing. hoger in Google? Waarom alleen zoekwoorden onderzoek en seo tips niet voldoende zijn.

SEO en affiliate marketing. hoger in Google? Waarom alleen zoekwoorden onderzoek en seo tips niet voldoende zijn.

Heb je een affiliate marketing website. Dan ben je bewust van het feit, dat bezoekers uit organische zoekresultaten de beste zijn. Je verdienmodel is hier namelijk op gebouwd, toch? Je kent al een aantal SEO regels en tips. Maar, het lukt je nog niet te winnen in Google met je affiliate marketing website. De resultaten van je google zoekopdrachten geven je net niet die specifieke informatie die jij nodig hebt om een hoog scorende website in Google te maken met SEO. Je komt tot de conclusie: “Hoger in Google. Alleen zoekwoorden onderzoek en seo tips opvolgen is niet voldoende.” Je zou wel wat 1 op 1 SEO hulp kunnen gebruiken, toch? Eerst even dit, want vaak wordt dit vergeten bij zoekwoorden onderzoek. 

SEO en zoekwoorden onderzoek: 2 tips die vaak worden vergeten 

Waar denk je dat SEO begint? “Bij het vinden van relevante zoekopdrachten.” Zul je veelal als antwoord krijgen. Dit is zeker waar. Maar, een belangrijk aspect wordt over het hoofd gezien. Het menselijke aspect. Ook al betekent SEO Search Engine Optimalization. Je moet niet vergeten dat zoekmachine optimalisatie en zoekwoorden onderzoek begint bij, wat denk je? Jouw bezoeker. Jouw doelgroep! 

Uiteindelijk wil je gevonden worden door mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst. Op welke zoekopdracht zoekt jouw doelgroep? Dus, op welke zoekopdracht wil jij hoog scoren in Google? 

Voordat je rent naar SEO tools als: google trends, semrush, kwfinder, anwerthepublic, ubersuggest, etc., verplaats je in het hoofd van je doelgroep. Heb je inzicht in het zoekgedrag van je doelgroep, dan zul je hoger scoren in Google. En dat zie je terug in een stijgende lijn bij google analytics en meer weergaven op zoekresultaten in Google search console. 

Zoekwoorden onderzoek waarmee je hoger scoort in Google

De mens als uitgangspunt voor je SEO. Wie doet de zoekopdracht in Google? En hoe?

Samenvattend uit de vorige paragraaf: SEO en zoekwoorden onderzoek: 2 tips die vaak worden vergeten, kun je wel stellen: Zet de mens centraal, verplaats je in het hoofd van je doelgroep. Hierbij wil jij je voornamelijk op twee dingen richten om de omschrijving van je bezoeker te specificeren. 

  1. Wie is je bezoeker?
  2. Met welke intentie typt hij/ zij de zoekopdracht in? 

SEO tip 1: omschrijf specifiek doelgroep

Om het jezelf gemakkelijk te maken is het belangrijk dit zo compleet mogelijk te doen. Wanneer de omschrijving completer, is uiteindelijk je zoekwoorden onderzoek gerichter, kun je een relevantere content strategie bepalen en kom je sneller hoger in Google. Het loont zich dus, om je doelgroep zo specifiek mogelijk te omschrijven.

Onderwerpen waaraan je kunt denken bij het beschrijven van de persona zijn: 

  • leeftijd
  • geslacht
  • woonplaats
  • burgerlijke staat
  • wel of geen kinderen
  • opleidingsniveau
  • werkende of werkloos
  • idealen
  • inkomen

Hiermee heb je al een mooi begin. Maar, het is nog onvolledig. Het zegt namelijk nog niets over  de zoekintentie. 

Hoog in Google? richt je SEO op de zoekintentie van je doelgroep

  • Je bezoeker heeft een probleem. En jij hebt de oplossing.
  • Je bezoeker verwoordt dit probleem in een zoekopdracht in Google. En jij neemt deze zoekopdracht als uitgangspunt voor je zoekwoorden onderzoek

Vragen die jij jezelf kunt stellen, om dit helder te krijgen:

  • Wat wil mijn doelgroep bereiken, voelen of ervaren? Of, wat is de wens van mijn doelgroep? 
  • En, wat staat hun in de weg dit te bereiken, voelen of ervaren?
  • Welke zoekwoorden zullen ze waarschijnlijk gebruiken om hun probleem op te lossen? Of, om hun wens te vervullen?

Wat is het voordeel van zoekwoorden onderzoek

Wanneer je dit duidelijk hebt, heb je een stap voor op je concurrentie. (Nog een tip voor zoekwoorden onderzoek: Bespioneer je concurrentie) Je hebt namelijk een héél duidelijk beeld van je doelgroep en het zoekgedrag. En daarmee kun je een héél gericht en relevant content strategie opstellen. En heb je vervolgens altijd goede content ideeën voor je affiliate marketing website. Wat resulteert in makkelijker creëren van content en uiteindelijk dus ook, makkelijker online geld verdienen met je website. 

Ofwel, zoekwoordenonderzoek is stap 1 naar passief inkomen genereren met affiliate marketing. 

seo tool google analytics

Valkuilen en moeilijkheden bij SEO

Er is op het internet gigantisch veel informatie te vinden over SEO, zoekmachine optimalisatie, content marketing etc.. Hierin huist het gevaar dat je héél veel denkt te weten. Maar, dat je dit niet in de praktijk brengt. Want, jouw situatie is weer zo specifiek dat het allemaal niet werkt. Of, gewoon omdat jij je eigen blinde vlekken niet ziet. Natuurlijk kun je ook denken, dat het niet voor jou werkt. Zie je hoe dit jezelf in de weg zit? 

Sneller hoog in Google met SEO hulp

Omdat er nogal wat valkuilen en moeilijkheden zijn bij SEO zoals je hierboven hebt kunnen lezen. Wanneer je wilt weten, waar jij specifiek aan moet werken om je zoekmachine optimalisatie op orde te hebben en hoger te scoren in Google is SEO hulp een enorme time (and money) saver.

Gelukkig is hiervoor Rob IJszenga. Hij is de oprichter van SEO hulp. Met SEO hulp geeft Rob vorm aan zijn missie; anderen te helpen in hun weg naar succes en geld verdienen op het internet. 

Laatst bijgewerkt: 14/10/2020

Ben je hiermee verder geholpen? Is er iets onduidelijk, heb je een vraag, of wil je iets delen. Je bent vrij een reactie achter te laten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hoger scoren in Google

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten